علل ایجاد خطوط استاتیک صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / روش های درمان و رفع خطوط استاتیک صورت

روش های درمان و رفع خطوط استاتیک صورت

تشکیل چین و چروک روی پوست، بخشی از روند طبیعی افزایش سن در بدن است. در واقع، تغییرات سلولی ایجاد شده در اثر گذر عمر باعث ایجاد این خطوط روی پوست می‌شود. چین و چروک روی پوست همه قسمت‌های بدن ایجاد می‌شود؛ اما ممکن است در برخی قسمت‌ها به دلایل حساسیت بیشتر پوست، تماس بیشتر با نور، گرما و سرما، کار بیشتر بعضی اعضا و مواردی مشابه چین و چروک‌ها زودتر، عمیق‌تر و بیشتر ایجاد می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

وراثت و ژنتیک یکی از اصلی‌ترین عوامل در میزان و زمان ایجاد چین و چروک در اطراف است. این خطوط گاهی آنقدر عمیق هستند که شکافی در سطح پوست ایجاد می‌کنند. چروک های استاتیک آن دسته از خطوط چهره هستند که بدون انقباض عضلانی و حتی وقتی صورت در حال استراحت است نیز قابل مشاهده هستند. این چروک ها ناشی از فقدان کشسانی پوست در اثر آسیب های مختلف یا عدم درمان خطوط دینامیک در دراز مدت هستند. جهت درمان این خطوط، روش‌های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آ‌نها از جمله راهکارهای جوانسازی پوست هستند.

خطوط استاتیک صورت کدامند؟

خطوطی که بدون فعالیت عضلات و به شکل دائمی وجود دارند و حتی در حالت عدم فعالیت ماهیچه های صورت نیز قابل رؤیت می باشند.

علل ایجاد خطوط استاتیک صورت

  1. افزایش سن: با بالا رفتن سن فرآیند پیری سلول ها نیز رقم می خورد و کلاژن سازی پوست کاهش می یابد.
  2. استعمال دخانیات: دخانیابت موجب افزایش تولید رادیکال های آزاد شده که منجر به پیری زودرس می شود.
  3. بی تحرکی: عدم تحرک باعث مختل شدن گردش خون می شود و باعث کاهش میزان اکسیژن رسانی به پوست و ایجاد چین و چروک می شود.
  4. ژنتیک: وراثت نیز در این مسئله نقش مهمی دارد و در بعضی افراد، زودتر ایجاد می شود.
  5. نور خورشید: قرار گرفتن های طولانی در معرض اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد خطوط استاتیک به شمار می رود.
  6. رنگ پوست: افراد با رنگ پوست روشن تر بیشتر در معرض پیری زودرس پوست قرار دارند.
  7. رژیم غذایی غلط: افرادی که دائم از فست فود و غذاهای چرب و قند تصفیه نشده استفاده می کنند سریع تر از افراد دیگر پیر می شوند.
  8. کاهش وزن زیاد: افرادی که به یک باره وزن زیادی را از دست می دهند دچار افتادگی پوست و چین و چروک می شوند.

رفع چروکهای ظریف صورت با بوتاکس

بوتاکس دارویی تزریقی است که از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده و باعث فلج شدن عضلات می‌شود. تزریق بوتاکس یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که به عنوان روشی ایمن و مؤثر برای از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک‌های اطراف چشم بیشترین کارآیی را دارد. توکسین موجود در محلول، پیام های عصبی ماهیچه های اطراف محل تزریق را مسدود کرده، در نتیجه عضلات شل شده و دیگر نمی‌توانند منقبض شوند. این انقباض عضلات باعث کاهش فعالیت آنها و در نهایت صاف شدن چروکها میشود. در صورت توقف درمان، ماهیچه ها دوباره فعال شده و فرایند پیری ادامه خواهد یافت.

رفع خطوط صورت با تزریق فیلر

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط صورت است که معمولاً از اسید هیالورونیک برای رفع خطوط صورت استفاده می‌شود. با تزریق فیلر اسید هیالورونیک به صورت، آبرسانی به پوست تقویت شده و نتایج شادابی پوست را به خوبی مشاهده خواهید کرد و خط عمیق صورت رفع خواهد شد.

روش های درمان و رفع خطوط استاتیک صورت

رفع خطوط صورت با امواج رادیوفرکوئنسی

در روش رادیو فرکوئنسی، بدون نیاز به عمل جراحی و با استفاده از امواج رادیویی پوست را تحریک کرده، لایه های عمیق تر شامل رشته های کلاژن و الاستیک و عضلات را گرم می کنندکه این عمل باعث انقباض عضلات و سفت کردن پوست می گردد. جالب است بدانید که تحریک فیبروپلاست ها، کلاژن سازی را سرعت می بخشد. این متد در از بین بردن چین و چروک صورت، بسیار کاربردی می باشد.

رفع خطوط صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی روش درمانی غیر جراحی جهت برطرف کردن چین و چروک می باشد. در این روش امواج اولتراسوند (همان امواجی که اساس کار دستگاه سونوگرافی است) در لایه های زیرین پوست کانونی و متمرکز می شوند و باعث ایجاد حرارت در عمق مناسبی از پوست می گردند، بدون آنكه باعث آسیبی در سطح خارجی پوست شوند. این حرارت باعث منعقد شدن الیاف کلاژن و الاستین که مسئول استحکام و قوام پوست هستند، در نقطه مورد نظر شده و تخریب ساختار قدیمی کلاژن و تحریک کلاژن سازی جدید و در نتیجه بهبود قوام پوست را به همراه خواهد داشت.

رفع خطوط صورت با لیزر

رفع چین و چروک با لیزر یکی از روش‌های جدید برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود. در لیزردرمانی برای حذف و کاهش خطوط صورت، درواقع پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به سمت خطوط، هدایت می شود. به این ترتیب می‌توان چین‌وچروک‌ها را به روشی بسیار دقیق و هر بار با تمرکز برروی یک لایه از پوست، از بین برد. نور لیزر حاوی پرتوی شدید انرژی است که به سمت صورت تابیده می‌شود. استفاده از لیزر موجب ازبین‌رفتن لایه خارجی پوست (اپیدرم) و با گرم‌شدن پوست زیرین (درم) تحریک شده و شروع به تولید کلاژن می‌کند.

بهترین روش رفع خطوط استاتیک صورت کدام است؟

طیف گسترده ای از درمان ها برای این چین و چروک ها وجود دارد و انتخاب بهترین روش بر عهده پزشک پس از بررسی شرایط هر فرد می باشد؛ اما به طور کلی بهترین روش درمان و رفع خطوط استاتیک، تزریق فیلر است. فیلرها از جمله پرکننده هایی هستند که با بالاترین سازگاری و بهترین کیفیت می توانند به رفع خطوط مختلف در ناحیه صورت کمک کنند.

پیشگیری از ایجاد خطوط استاتیک صورت

برای آنکه بدانید لیزر کل بدن چند جلسه است و چند دقیقه طول میکشد ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فواید و نحوه استفاده از کرم آبرسان پوستفواید و نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست

آبرسانی پوست یکی از مراحل روتین مراقبت از پوست است که منجر به از بین رفتن خشکی پوست و حفظ طراوت و شادابی آن می گردد. ... ادامه مطلب

چند جلسه مزوتراپی برای تقویت مو لازم است؟چند جلسه مزوتراپی برای تقویت مو لازم است؟

مطالعات نشان می دهد که مزوتراپی مو برای تقویت موی سر بسیار موفق عمل کرده است چرا که در این روش مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد و تقویت مو ... ادامه مطلب

جوانسازی زیر چشم با تزریق ژل زیر چشمجوانسازی زیر چشم با تزریق ژل زیر چشم

چین و چروک و گودی دور چشم یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که می تواند سن را بالاتر نشان داده و موجب کاهش زیبایی و جذابیت فرد شود . تزریق ژل به زیر چشم سبب می‌ شود تا بتوان به راحتی زیبایی و جوانی خود را به دست آورد. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشمهمه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم گزینه بسیار ایده‌ آل جهت رفع چین و چروک و گودی زیر چشم است . این روش جوانسازی پوست در مقایسه با سایر روشها ماندگاری بالاتری دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465