تقویت و رشد مو با هیر فیلر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ریزش مو / اثرات تزریق هیر فیلر در رفع ریزش مو

اثرات تزریق هیر فیلر در رفع ریزش مو

امروزه با تغییر سبک زندگی در سراسر جهان، سلامت موی انسان با استفاده مکرر از رنگ، سشوار و اتوی مو و یا مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت تحت تأثیر قرار گرفته است. ظاهر موهای شما نه تنها بر نظر افراد در مورد شما، بلکه بر روی اعتماد به نفس شما نیز تأثیر می‌گذارد. به همین علت بسیاری از افراد از موهای خود به خوبی مراقبت می‌کنند تا آن را شاداب و سالم نگه دارند.روش‌های زیادی برای نگهداری و درمان مشکلات مربوط به مو وجود دارد. یکی از این روش ‌ها هیر فیلر است. فیلر مو یا هیر فیلر یک روش درمانی بسیار ایمن و مؤثر است که برای بهبود وضعیت و تقویت موی افراد در سنین مختلف بسیار توصیه میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای رشد مجدد مو، باید میزان عملکرد ژن ها و پروتئین هایی که برای رشد مو ضروری هستند را افزایش داد و میزان عملکرد ژن ها و پروتئین هایی که در ریزش مو نقش دارند را کاهش داد. طی آزمایش های مختلفی که انجام شده است، ثابت شده است که محتویات فیلر مو تأثیر مثبتی در روند رشد مجدد و توقف ریزش مو دارند. فیلر مو گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و فولیکول های مو را احیا می کند که این عوامل موجب تحریک رشد مجدد مو می شوند. بلافاصله پس از وارد شدن فیلر به زیر پوست، مواد داخل آن آزاد و فعال می شوند و طی دو هفته، سلول های مو را تقویت می کنند.

هیر فیلر چیست؟

پرکننده مو یک درمان زیبایی غیر جراحی است که برای افزایش حجم و ضخامت موهای نازک طراحی شده است. همچنین به عنوان درمان ریزش مو، درمان حجم دهنده مو یا درمان جوانسازی پوست سر شناخته می شود. این درمان شامل تزریق یک فیلر مبتنی بر اسید هیالورونیک به پوست سر برای تحریک رشد مو و بهبود تراکم مو است. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است که به حفظ رطوبت و ترمیم بافت کمک می کند. در درمان پرکننده مو، فیلر اسید هیالورونیک مستقیماً به پوست سر تزریق می شود و تولید کلاژن را تحریک می کند.

این به نوبه خود می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر و رشد موهای سالم کمک کند. فیلر مو یا هیر فیلر مو در بسیاری از موارد برای معکوس کردن روند ریزش مو استفاده می شود و در عین حال باعث احیای پوست سر و فولیکول های مو می شود تا رشد مو را تحریک کند. با فرمولی متشکل از ۷ نوع پپتید و هیالورونیک اسید برای احیا و تقویت رشد فولیکول های مو به کار می رود. این ترکیب منجر به کاهش ریزش مو و افزایش رشد و ضخامت موها می شود و همچنین باعث دسترسی بهتر به مواد مغذی و افزایش ضخامت و سلامت موها می گردد .

تزریق هیر فیلر

مواد تشکیل دهنده هیر فیلر

فیلر مو از مواد لازم جهت تغذیه، حفاظت و تقویت موها تشکیل شده است. مواد تشکیل دهنده فیلر، کانال فولیکول های مو را پر کرده و سبب حفاظت از مو میشود. در طراحی و تولید این نوع فیلر از مواد گوناگونی استفاده شده است:

  1. Octa Peptide 11: این پپتید سبب افزایش کلاژن سازی و در نتیجه افزایش کیفیت پوست می شود.
  2. Octa Peptide 2: سبب محافظت مو در برابر ریسک های محیطی نظیر اشعه های مضر خورشید و همچنین استرس و اضطراب می گردد
  3. Deca Peptide 18: تحریک پوست سر برای ساخت سلول های فولیکولی مو
  4. Oligo Peptide 54: سبب توقف مو در فاز آناژن ( مرحله رشد مو) شده و درنتیجه ریزش مو را متوقف می کند.
  5. Deca Peptide 10: رساندن مواد مغذی و مورد نیاز به سلول های پوستی و مو
  6. Oligo Peptide 54,71: هر دو الیگو پپتید های 54 و 71 در درمان ریزش مو موثر هستند

هیالورونیک اسید رتیکولوم با تحریک سلول های فیبروبلاست و همچنین تأمین رطوبت مو سبب محافظت از آن می شود. هدف اصلی محققان برای اضافه نمودن هیالورونیک اسید افزایش اثر و ماندگاری درمان می شود.

کاربرد هیر فیلر

  1. چرخه ی رشد مو را فعال کرده و موجب تحریک رشد مجدد مو می شود.
  2. عمل میکروسیرکولاسیون (گردش خون و آبرسانی) پوست سر را تحریک می کند.
  3. باعث افزایش تراکم و ضخامت مو می شود.
  4. احیای فولیکول های مو و سلول های مو
  5. مهار ریزش مو

مزایای هیر فیلر

تزریق فیلر مو مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه تزریق هیر فیلر

تزریق فیلر مو یک تکنیک تخصصی محسوب می شود، بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. در این روش درمانی پس از پاکسازی محل تزریق توسط پد الکلی و استفاده از بی حسی موضعی، پزشک سرنگ محتوی فیلر را با استفاده از سوزن های مخصوص و بسیار نازک به روش میکرواینجکشن به قسمت هایی از پوست سر تزریق می کند. در نهایت فولیکول های مو تا زمان فرارسیدن تزریق دوم توسط فیلر احاطه شده و تقویت و رطوبت رسانی می گردند.

مراقبت های قبل از تزریق هیر فیلر

  1. چندین نکته وجود دارد که شما باید قبل از تزریق فیلر مو، آنها را انجام دهید.
  2. قبل از تزریق فیلر حتماً موهای خود را بشویید.
  3. در روز دریافت تزریق فیلر نباید از هیچگونه حالت دهنده ای برای موهای خود استفاده کنید.
  4. همچنین در روز درمان نباید فعالیت ورزشی داشته باشید یا به سونا و استخر و … بروید.

مراقبت های بعد از تزریق هیر فیلر

مراقبت های بعد از هر فرآیند، از مهم ترین مراحل آن به شمار می روند. افراد با پیروی از توصیه های پزشک و انجام این مراقبت ها می توانند علاوه بر حفظ نتایج بدست آمده، آنها را به حداکثر بازدهی ممکن نیز برسانند. البته لازم به ذکر است که درمان با فیلر مو با عوارض چندانی همراه نبوده و بلافاصله بعد از تزریق آن می توان فعالیت های روزانه خود را از سر گرفت. با این حال در ادامه نکاتی بیان شده که با پیروی از آنها می توان نتایج درمان با فیلر مو را بهبود بخشید.

اجتناب از رفتن به استخر یا سونا به مدت 24 ساعت

رفتن به محیط هایی همچون استخر یا سونا و قرار گرفتن در معرض آلودگی ها می تواند سبب بروز عفونت در نواحی تزریق شود. بدین ترتیب، بهتر است به مدت 24 ساعت از رفتن به محیط های ذکر شده اجتناب شود.

خودداری از رنگ کردن مو ها به مدت 48 ساعت

مواد شیمیایی همچون انواع موجود در رنگ یا ژل مو می توانند التهاب خفیف ناشی از تزریق را تشدید کرده و فرد را با عوارض جدی تری رو به رو کنند. به همین دلیل بهتر است 48 ساعت پس از فرایند، از این مواد دوری کرد.

اجتناب از شستشو یا سشوار کشیدن موها

برخی پزشکان بر این باور هستند که استفاده از سشوار یا شستشوی موها در 24 ساعت اول پس از فرایند، افراد را از رسیدن به بهترین نتایج محروم می کند.

تعداد جلسات تزریق هیر فیلر

تزریق هیر ‌فیلر برای هر فرد و مشکل مو متفاوت است، بنابراین ممکن است به یک روش درمانی پاسخ‌ های متفاوتی دهند. پزشک شما قادر خواهد بود در این مورد تعداد جلسات را به شما توصیه کند.

ماندگاری و دوام هیر فیلر

ماندگاری هیر فیلردر افراد مختلف با توجه به علل ریزش مو متفاوت است؛ اما معمولاً تا یک سال ماندگاری دارد و بعد از آن باید تکرار شود.

آیا تزریق هیر فیلر درد دارد؟

تزریق فیلر مو دردناک ‌تر از سایر تزریق‌ ها نیست. در اصل این درمان نیازی به بیهوشی ندارد. در صورت تمایل، با مشورت پزشک می‌توان از ژل بی‌حسی موضعی استفاده کرد. در طول درمان، پزشک همچنین می‌تواند یک ماساژ ملایم و فشرده بر روی نقاط تزریق ‌شده انجام دهد تا هرگونه درد را کاهش دهد.

تزریق هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی مو؟

مزوتراپی یکی از دیگر روش ‌های تقویت مو است که در آن مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌ های مو را به پیاز مو تزریق می‌کنند. در این شیوه درمانی بسته به شرایط موی هر فرد کوکتلی از ویتامین ‌ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم) به مقدار لازم توسط پزشک متخصص تهیه می‌شود و به صورت مستقیم به پوست سر تزریق می‌شود. در واقع فیلر مو شیوه نوین همان مزوتراپی است. محققین بعد از انجام آزمایشاتی متوجه شدند که اگر هیالورونیک اسید را به مواد مزوتراپی بیافزایند ماندگاری و سرعت رشد مو‌ها افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه فیلر مو کشف شد.

هیر فیلر و مزوتراپی هر دو به شکل سرنگ آماده به پوست سر تزریق می‌شوند و از لحاظ محتویات سازنده به جز هیالورونیک اسید مشابه هستند. در فیلر تراپی شما نتیجه درمان ریزش مو را زودتر از مزوتراپی مشاهده خواهید کرد؛ چراکه فیلر مو سریع‌تر به ریشه مو نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری هم دارد. از لحاظ هزینه‌ای هم قیمت فیلر با توجه به محتویات سازنده بیشتر گران‌تر است. نتیجه نهایی و تصمیم این موضوع که فیلر مو بهتر است یا مزوتراپی را باید به عهده پزشک متخصص بگذارید. وی با توجه به شرایط و انتظارات شما از درمان، مناسب‌ترین راهکار را برایتان انتخاب خواهد کرد.

تزریق هیر فیلر به چه کسانی توصیه می شود؟

تزریق هیر فیلر برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

  1. افرادی با حساسیت به اسید هیالورونیک
  2. خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند.
  3. افرادی که از داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون استفاده می کنند.
  4. افرادی که در سیستم ایمنی بدن خود دچار مشکل هستند.
  5. افرادی که مبتلا به التهاب پوست سر هستند.

هزینه تزریق هیر فیلر

تعیین هزینه تزریق به برند فیلر مو و میزان دوز مورد نیاز بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان به ‌طور قطع مقدار آن را تعیین کرد. علاوه بر این ممکن است برخی شرایط فردی متقاضی نیز بر روی هزینه تأثیرگذار باشد.

عوارض تزریق هیر فیلر

عوارض جانبی احتمالی تزریق فیلر مو عبارتند از:

  1. ممکن است دردی کوتاه مدت و گذرا پس از تزریق در ناحیه ایجاد شود.
  2. همچنین ممکن است قرمزی، تورم، ادم، هماتوم، خارش و درد خفیف در ناحیه تزریق ایجاد شود که تمامی این عوارض طی ۷۲ ساعت رفع خواهند شد.
  3. آلرژی و حساسیت داشتن نسبت به هر یک از مواد تشکیل دهنده ی فیلر.
  4. پزشک تمامی این عوارض جانبی احتمالی را برای بیمار شرح خواهد داد. اگر هرگونه عارضه ای غیر از موارد بالا رخ دهد یا عارضه ای تا بیش از ۱ هفته ادامه داشته باشد و از بین نرود، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای شیمیایی جوانسازی پوستروشهای شیمیایی جوانسازی پوست

اهمیت حفظ جوانی و شادابی پوست صورت از گذشته تا به امروز همیشه و در هر شرایط سنی با هر جنسیتی بر هیچکس پوشیده نیست. ... ادامه مطلب

جوش کیستی یا آکنه کیستیک چیست؟جوش کیستی یا آکنه کیستیک چیست؟

آکنه کیستیک یا جوش کیستی نوعی از آکنه است که افراد کمی به آن مبتلا می شوند؛ اما به دلیل اینکه ظاهری بزرگ، دردناک و قرمز دارد می تواند برای افراد آزارد ... ادامه مطلب

توتال بادی و فول بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی می شوند؟توتال بادی و فول بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی می شوند؟

توتال بادی و فول بادی از اصطلاحاتی است که در کلینیک لیزر مو های زائد به کار برده می شود. ... ادامه مطلب

کاربرد آر اف فرکشنال (RF)کاربرد آر اف فرکشنال (RF)

RF فرکشنال نوعی روش درمانی است که در آن از فرکانس رادیویی استفاده میشود. این روش یک راه ارگانیک برای بازسازی تولید کلاژن و الاستین است. فرکانس رادیویی از امواج رادیویی سطح پایین برای ایجاد واکنش حرارتی در پوست استفاده میکند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465