دکتر فاطمه عندلیب

متخصص پوست و مو

جوش التهابی

جوش های التهابی یا همان آکنه به صورت ضایعات قرمز رنگ برجسته دیده می شوند که گاهی با درد همراه هستند. معمولا این نوع جوش ها، در افرادی که پوست چرب دارند دیده می شوند و اغلب با جوش های زیر پوستی همراه هستند.جوش های التهابی، ممکن است بر روی صورت، بازو ، ناحیه پشت و یا روی سینه بروز پیدا کنند.
درمان جوش های التهابی به دو روش موضعی و خوراکی انجام می شود.در مواردیکه جوش فقط ناحیه صورت را درگیر کرده باشد ، درمان به صورت خوراکی یا موضعی انجام می شود. اگر تعداد ضایعات التهابی زیاد نباشد و اثری از جوش های گوده گذار دیده نشود درمان فقط به صورت موضعی انجام می شود.

درمان موضعی شامل داروهای الکلی حاوی آنتی بیوتیک و داروهای لایه بردار می باشد ، که معمولا به صورت داروهای ساختنی توسط پزشک متخصص پوست تجویز می شوند.داروهای لایه بردار شامل کرمهای حاوی AHA و یا ترتینوئین می باشند که بسته به صلاحدید پزشک با غلظتهای مختلف تجویز می شوند.
اگر تعداد و شدت ضایعات التهابی زیاد باشد علاوه بر داروهای موضعی ، داروی خوراکی هم لازم است، که شامل آنتی بیوتیک خوراکی ، داروهای هورمونی و یا روآکوتان می باشد ، که نوع داروی خوراکی با صلاحدید پزشک متخصص پوست، تعیین می شود.در مواردیکه جوش در ناحیه ای به جز صورت ، به وجود آید حتماعلاوه بر درمان موضعی ، درمان خوراکی هم تجویز می شود.

آدرس مطب : 1

صفحه اصلیمطالب و مقالاتسوالات پزشکیپیامهای کاربرانگالریخدمات مطبآدرس مطبسایتهای دیگر