مزایای روش نانوفت برای تزریق چربی | بهترین تزریق چربی به روش نانوفت اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی به روش نانوفت؛مزایا،کاربردهاوماندگاری

تزریق چربی به روش نانوفت؛مزایا،کاربردهاوماندگاری

تزریق چربی به روش نانوفت یکی از تکنیک‌ های نوین در جوانسازی پوست و بهبود بافت ‌های صورت و بدن می باشد. این روش شامل برداشت چربی از بدن خود فرد و فرآوری آن به‌ صورت نانوفت است که باعث می ‌شود سلول‌ های بنیادی و عوامل رشد موجود در چربی، بیشترین اثربخشی را در ترمیم بافت‌ ها و افزایش حجم داشته باشند. از مزایای کلیدی نانوفت می‌ توان به نتایج طبیعی‌ تر، کاهش خطر واکنش ‌های آلرژیک و بهبود بافت پوست بدون نیاز به استفاده از مواد مصنوعی اشاره کرد. نانوفت به دلیل توانایی در جوانسازی و افزایش کیفیت پوست، به عنوان یک روش موثر و ایمن در زیبایی شناخته می‌شود .

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق چربی به روش نانوفت

انتقال سلول‌های چربی به مناطق خاص و بسیار حساس مانند چین و چروک صورت ، پلک پایین، حفره پلک‌ های فوقانی، اطراف ابروها، لب‌ ها، خط‌ های گردن و استخوان ترقوه انجام می شود .

تزریق چربی به روش نانوفت

تفاوت‌های بین نانوفت و روش‌های سنتی تزریق چربی

تقریبا تمامی مراحل تزریق نانوفت و چربی به طور یکسان انجام می شود، در هر دو روش ، چربی از قسمتی از بدن برداشته خواهد شد. تفاوت اصلی این دو روش در آماده سازی چربی برای تزریق می باشد. در نانو چربی آنچه آماده تزریق می‌گردد ، مایعی می باشد که حاوی مقادیر بالایی از سلول‌ های بنیادی است؛ حال آنکه در تزریق چربی، سلول‌های چربی به منظور افزایش حجم در موضع تزریق می‌شوند. در واقع می توان گفت که تزریق چربی به روش نانوفت، به منظور ترمیم بافت پوست و جوانسازی، صورت می‌گیرد در حالی که تزریق چربی به جهت افزایش حجم و مقادیر کمتری جوانسازی پوست انجام می‌شود.

کاندیداهای مناسب برای تزریق نانوفت

فرآیند تزریق چربی به روش نانوفت چگونه است؟

در فرآیند تزریق چربی به روش نانوفت معمولاً برداشت چربی توسط ابزارهای مخصوصی که کانول نامیده می‌شود بدون هیچگونه برش و بخیه‌ای انجام می‌شود. مناطق قابل برداشت شامل قسمت بالا و پایین ناف، قسمت داخل و خارج رانو پهلوها می باشد. پس از برداشت چربی با استفاده از کیت های مخصوص که کیت نانوفت نامیده می‌شود چربی برداشت شده را چندین بار از این کیت‌ها عبور داده تا مایع یکدست که همان نانوفت است به دست آید. در مرحله آخر محلول به دست آمده‌ به سرنگ‌های مخصوص منتقل و تحت بی‌حسی موضعی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌گردد.

کاربردهای مختلف نانوفت در زیبایی و جوانسازی

عوارض جانبی احتمالی نانوفت

نانوفت به عنوان یک روش ایمن و موثر در زیبایی شناخته می شود و عوارض چندانی را برای شما به دنبال ندارد. از رایج‌ترین عوارض تزریق چربی به روش نانوفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض نام برده موقتی بوده و پس از چند ساعت تا چند روز پس از انجام نانوفت از بین خواهد رفت. علاوه بر این‌ها یک سری عوارض نادر هم وجود دارد که معمولاً در صورت عدم رعایت مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی یا مراجعه به کلینیک نا معتبر و انجام نانوفت توسط پزشک غیر ماهر به وجود می‌آیند. این عوارض عبارت‌اند از:

ماندگاری تزریق چربی به روش نانوفت

میزان ماندگاری نانوفت به عوامل مختلفی مانند رعایت مراقبت های بعد از تزریق و مهارت و تخصص پزشک در انجام نانوفت بستگی دارد. مقدار 40 درصد از چربی توسط بدن جذب خواهد شد و مقدار زیادی هم به مدت طولانی در بدن باقی می ماند. هرچه قدر محلی که چربی در آن تزریق شده فعالیت کمتری داشته باشد ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود. معمولا برای این روش بین 3 تا 5 سال ماندگاری در نظر گرفته می شود.

مراقبت‌های پس از تزریق نانوفت

روش نانوفت برای ترمیم زخم و آسیب ‌های پوست

روش نانوفت شامل استفاده از سلول‌های رشد داخل بافت چربی می باشد که علاوه بر بازسازی مناطق آسیب دیده، فرآیند کلاژن‌ سازی را نیز تحریک می ‌کند. استفاده از نانوفت باعث تقویت خصوصیات کشسانی پوست و افزایش پروتئین‌های ساختاری می‌شود، که در نتیجه منجر به جوانسازی و ترمیم پوست‌های آسیب دیده می شود.

تزریق چربی به روش نانوفت برای ترمیم بافت‌ های عمیق

یکی از مزایای مهم در نانوفت ترمیم بافت های عمیق در پوست می باشد. با استفاده از سلول‌ های بنیادی، بافت‌ های آسیب دیده احیا می‌ شوند و علاوه بر جوانسازی پوست ، بعضی از زخم‌ های بزرگ و عمیق، با این روش تقریبا محو می شوند.

هزینه‌ های تزریق چربی به روش نانوفت

هزینه های تزریق چربی به روش نانوفت با توجه به عواملی مانند شدت آسیب پوست، مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق، مهارت و تخصص پزشک و مکان کلینیک متغییر می باشد و نمیتوان هزینه کلی برای این روش تعیین کرد.

سوالات متداول درباره تزریق چربی به روش نانوفت

1- سن مناسب برای تزریق چربی به روش نانوفت چه زمانی می باشد؟

بهترین سن برای انجام این روش از سن ۳۰ سالگی الی ۶۵ سالگی می باشد، نانوفت به صورت عمده برای افرادی مناسب است که علائم آغازین پیری پوست خود را مشاهده کرده‌اند اما هنوز به مراحل پیشرفته ‌تری از پیری نرسیده‌اند. این روش برای کسانی که خطوط ریز، چین ‌وچروک‌های کمی دارند، بهترین نتایج را ایجاد می ‌کند.

2 - مدت زمان انجام نانوفت چقدر است؟

پیوند نانو چربی تنها یک جلسه طول می‌کشد و تا ۷۰ درصد به بهبود بافت پوست کمک می کند. جلسات اضافی ممکن است برای نتایج بهتر در ناحیه تحت درمان ترجیح داده شود. این روش معمولاً در یک جلسه تکمیل می‌شود.

3- چه نوع بیهوشی در نانوفت استفاده می شود؟

با توجه به شرایط بیمار، تزریق نانوفت با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود.

4- چه زمانی اثرات تزریق چربی با نانوفت مشخص می شود؟

برای مشاهده اثرات تزریق چربی به روش نانوفت مقداری زمان لازم است تا سلول های بنیادی اثر خود را روی پوست و سلول های آسیب دیده به جا بگذارند، این فرآیند ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه به طول بیانجامد. پس از جراحی، پوست نیاز به بازیابی و بهبود کمی دارد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشند.

نتیجه گیری

در دنیای امروزی، داشتن پوستی جوان و شاداب کلید دستیابی به زیبایی ظاهری است . تزریق چربی به روش نانوفت به دلیل نتایج طبیعی، افزایش کیفیت پوست، و جوانسازی مؤثر، یک گزینه ایده‌آل برای بهبود بافت‌های صورت و بدن محسوب می‌شود. اگر به دنبال روشی ایمن و موثر برای افزایش حجم و رفع چین‌ وچروک‌ها هستید، نانوفت می ‌تواند بهترین انتخاب باشد. همواره برای به دست آوردن نتایج بهینه، به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید و از رعایت تمامی توصیه‌های مراقبتی پس از درمان اطمینان حاصل نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465