مزایای تزریق چربی برای جای جوش کهنه | رفع جای جوش و اسکار در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوش

همه چیز درباره تزریق چربی برای رفع اسکار و جای جوش

از متداول ترین عارضه های پوستی که افراد زیادی به آن مبتلا هستند، جای جوش است. بسیاری از اوقات جای جوش بر روی صورت افراد باقی می ماند و باعث می شود که زیبایی پوست و چهره کاهش پیدا کند. تزریق چربی به فرورفتگی جای جوش به عنوان یکی از روش‌های نوین و مؤثر در درمان اسکارها و جای جوش‌ها، به طور چشمگیری در دنیای پزشکی زیبایی مورد توجه قرار گرفته است. این روش شامل استخراج چربی از مناطق دارای چربی اضافی بدن، تصفیه و آماده‌سازی آن و سپس تزریق چربی به نواحی دارای اسکار یا جای جوش می‌باشد. با استفاده از این تکنیک، بافت‌های آسیب‌دیده بهبود یافته و پوست ظاهر صاف‌تر و جوان‌تری پیدا می‌کند. از جمله مزایای تزریق چربی جای جوش می‌توان به استفاده از مواد طبیعی بدن خود فرد، ماندگاری بالا و کاهش خطر عوارض ناشی از واکنش‌های آلرژیک اشاره کرد. در این مقاله، به بررسی جزئیات و مزایا و معایب تزریق چربی برای درمان اسکار و جای جوش پرداخته می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق چربی جای جوش

فرآیند تزریق چربی جای جوش

معمولاً چربی را از بافت‌های بادوام و با کیفیت بدن انتخاب نموده و با استفاده از روش‌های برداشت چربی مانند لیپوماتیک، چربی‌ها را برداشت می‌کنند. پزشک معالج چربی‌های برداشت شده را در سانتریفیوژ‌هایی قرار می‌دهد تا ناخالصی‌های همراه با چربی در اثر چرخش سریع، جدا شده و چربی خالص، آماده تزریق شود. تمام این فرآیند چربی‌گیری و غربال آن و تبدیل به بافتی نرم و مناسب، حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. سپس پزشک با بی‌حس کردن ناحیه جای جوش، مراجعه‌کننده را آماده تزریق خواهد کرد. در ادامه، چربی‌های برداشت شده توسط یک سرنگ کوچک با دقت و ظرافت و به صورت یکدست به مناطق دارای جای جوش تزریق خواهد شد تا پس از تزریق، پوست فرم صاف و یکدستی داشته باشد. این بافت چربی با تحریک کلاژن‌ها و کمک به رشد دوباره سلول‌ها باعث جوان شدن پوست خواهد شد.

تزریق چربی برای رفع جای جوش در اصفهان

مقایسه تزریق چربی برای درمان اسکار و جای جوش با روش های دیگر

تزریق چربی
در این روش چربی بدن خود فرد برداشته و تصفیه می شوند و برای رفع جای جوش و اسکار مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل استفاده از چربی‌های بدن خود شخص، ایمنی روش بالا بوده و چربی‌ها به راحتی با ناحیه هدف سازگار می‌شوند،
میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های مؤثر برای درمان اسکار جوش به‌شمار می‌رود. در روش میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جای اسکار جوش و آکنه، نوعی کریستال بسیار ظریف با فشاری تنظیم شده با پوست برخورد کرده و یک تراش بسیار سطحی روی پوست ایجاد می‌کند. میکرودرم یک روش کاربردی برای درمان اسکار جای جوش سطحی است؛ اما کارآیی بالایی برای درمان اسکار آکنه عمیق پوستی ندارد.
مزوتراپی
مزوتراپی تکنیک درمانی است که در آن از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی به منظور جوانسازی پوست، سفت شدن آن و از بین بردن چربی آن استفاده می‌کنند. در این روش از سوزن‌هایی ظریف تزریق مواد مختلف به لایه میانی پوست استفاده می‌شود. این روش می‌تواند رنگدانه‌های پوستی و اسکار آکنه را به‌طور مؤثر درمان کند.
لیزر CO2
لیزر CO2 نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصان پوست برای کاهش اسکار آکنه و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. در این روش از انرژی نور به منظور ایجاد منافذ بسیار ریز در پوست استفاده می‌شود. لیزر این منافذ را با یک الگوی شبکه‌ای در پوست ایجاد می‌کند. این منافذ ریز باعث از بین رفتن کلاژن فرسوده و سلول‌های لایه بیرونی پوست شده و سبب تحریک ایجاد کلاژن جدید و بهبود بافت پوست می‌شوند.
پی آر پی
پی آر پی (PRP) یا همان پلاسمای غنی شده از پلاکت که به پلاکت درمانی نیز مشهور است، یکی از روش‌های درمانی طبیعی و نوین می‌باشد. برای درمان جای جوش و آکنه توسط این روش، با استفاده از غلیظ کردن پلاکت‌های خون و تزریق آن به سطح پوست صورت، سلول‌های بنیادی تحریک و کلاژن سازی افزایش می‌یابد. با افزایش سطح کلاژن سازی در پوست، به مرور زمان پوست جدید تولید شده و جای جوش و آکنه از بین خواهد رفت.
آراف فرکشنال
درمان با فرکانس‌ های رادیویی در درمان اسکار آکنه با آر اف فرکشنال به‌ خوبی عمل می‌ کند و همچنین می‌تواند به مقابله با آکنه کمک کند. درمان با کمک امواج فرکانس رادیویی که با ابزارهای تخصصی به نواحی آسیب‌ دیده از پوست وارد می‌شود، ‌انجام می‌گیرد. این امواج رادیویی در سطح عمیق‌تر در ناحیه آسیب‌دیده عمل می‌کنند. انرژی به گرما تبدیل می‌شود و موجب تجزیه بافت آسیب‌دیده می‌گردد. سطح کلاژن و الاستین پوست نیز بالا می‌رود که پس از یک دوره زمانی پوست را محکم و انعطاف‌پذیر می‌سازد.
تزریق ژل
تزریق ژل یکی از بهترین روش‌ها برای درمان اسکار جای جوش است . تزریق ژل هیالورونیک اسید باعث پر شدن گودی صورت و جای جوش عمیق پوست می‌شود و سطح پوست را کاملاً صاف و یکدست می‌کند.
میکرونیدلینگ
یکی از روش‌های ساده و مؤثر برای درمان جای اسکار آکنه، استفاده از روش میکرونیدلینگ است. این روش مانند میکرودرم با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز و تماس آن با سطح پوست، باعث تحریک و کلاژن سازی خواهد شد. همچنین با ایجاد مویرگ‌های خونی و تولید الاستین، در کمترین زمان ترمیم پوست و درمان اسکار جوش انجام خواهد گرفت.
هایفوتراپی
یکی دیگر از روش‌های غیر تهاجمی و کاربردی از بین بردن اسکار آکنه جوش، استفاده از فناوری هایفو است. در این روش با ارسال امواج فراصوت به لایه‌های عمیق پوست، سلول‌های پوستی را به کلاژن سازی تشویق می‌کنند. پس از تشکیل کلاژن و از بین بردن سلول‌های مرده، پوست سفت می‌شود و اسکار جای جوش از بین می‌رود.
لیزر جای جوش
یکی از درمان های رایج جای جوش، درمان با لیزر است، خصوصاً برای انواع اسکارهای آکنه شدید که التهاب و فرورفتگی‌های عمیقی را در پوست ایجاد کرده‌اند. این روش مانند لایه‌برداری شیمیایی، لایه بالایی پوست را از بین می‌برد.
نانوفت
از کاربردهای نافوفت درمان اسکار آکنه است که در زیر اسکارها تزریق می شود. نانوفت روشی است که در آن با تکنیک های خاص دیواره ی سلول های چربی را باز می کنند و سپس فاکتورهای رشد و غنی که در درون سلول های چربی می باشد را جدا می نمایند. این فاکتورهای آزاد شده خاصیت جوانسازی بسیار بالایی دارند.
سابسیژن
یکی دیگر از گزینه‌های تخصصی درمان جای جوش، سابسیژن جای جوش است. با تکنیکی به نام سابسیژن، پزشک سوزن‌هایی را زیر پوست وارد کرده تا الیاف زیر اسکار را شل کند و به‌این‌ترتیب به از بین بردن جای جوش کمک می‌کند.
مزونیدلینگ
از دیگر روش‌های مؤثر برای درمان جای جوش، روش مزونیدلینگ است که در آن از تزریق مواد تقویتی به زیر پوست برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شود. در این روش پزشک برای تحریک کلاژن‌سازی در بافت زیرین، یک وسیله سوزنی روی پوست می‌چرخاند.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی جای جوش

مدت زمان ماندگاری نتایج تزریق چربی جای جوش

بسته به شرایط هر فرد، مدت زمان ماندگاری و تاثیر تزریق چربی برای جای جوش می‌تواند متفاوت باشد؛ اما اگر افراد برای این کار به یک کلینیک معتبر مراجعه کنند و نکات مراقبتی را نیز رعایت نمایند، ماندگاری این عمل می‌تواند بین یک تا سه سال باشد.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی جای جوش

  1. در صورت مشاهده کبودی در محل تزریق، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  2. تا یک هفته ورزش سنگین یا فعالیت شدید نکنید و در معرض گرما قرار نگیرید.
  3. پس از عمل مایعات زیاد بنوشید.
  4. تا یک هفته خوراک گرم نخورید و در معرض گرمای زیاد مثل سونا و… قرار نگیرید.

تجربیات بیماران از تزریق چربی جای جوش

بر اساس تجربیات بیماران پس از تزریق چربی برای درمان جای جوش، پوست آن ناحیه حالت صاف و نرمی پیدا کرده و جای جوش رفع شده است. ممکن است پس از تزریق کمی جای قرمزی و التهاب و تورم روی پوست دیده شود؛ اما احتمال آن که این عوارض به صورت شدیدی بروز کنند، بسیار پایین است. بیشتر بیماران بعد از تزریق چربی برای رفع جای جوش، به سر کار خود بر گشتند؛ ولی بهتر است 5 الی 7 روز به خودتان استراحت بدهید و از فعالیت های فیزیکی سخت هم خودداری کنید. تا چند ساعت احساس درد دارید و می توانید از کمپرس سرد بر روی نقاطی که چربی تزریق کرده اید هم استفاده کنید. اگر احساس درد شدیدی داشتید، می توانید از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک هایی که پزشکتان برایتان تجویز کرده است استفاده کنید. یک ماه بعد از تزریق چربی هم به نزد متخصص بروید تا نقاطی که چربی تزریق شده اند و نتایج حاصل از آن به طور دقیق بررسی بشود و اگر نیاز به تزریق چربی مجدد برای رفع جای جوش داشتید هم مجددا اقدام کنید.

عوارض احتمالی تزریق چربی برای جای جوش

هزینه تزریق چربی برای درمان جای جوش به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تزریق چربی به جای جوش صورت بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. مواردی مانند تجربه و مهارت پزشک، نوع بیهوشی، موقعیت جغرافیایی کلینیکی که در آن تزریق انجام می شود، میزان چربی تزریق شده.

پرسش های متداول کاربران درباره تزریق چربی جای جوش

جای جوش فرورفته (آتروفیک)
این نوع جای جوش بع صورت فرورفتگی های کوچک و یا بزرگ بر روی پوست ظاهر می شوند. آنها رایج ترین نوع جای جوش بر روی صورت هستند.
اسکار قندیلی یا آیس پیک
این نوع جای جوش‌ها کوچک و عمیق هستند و شبیه سوراخ سوزن(حالت سوزن سوزنی) بر روی پوست ایجاد می شوند.
باکس‌کار
این نوع جای جوش‌ها به شکل زاویه دار(مریع یا مستطیل) و با لبه‌های تیز بر روی صورت ایجاد می شوند.
رولینگ
این نوع جای جوش‌ها به صورت موج‌ دار هستن و وقتی صورت خود را لمس کنید می توانید آنها را تشخیص دهید.

روند بهبودی برای تزریق چربی برای فرورفتگی جای جوش می تواند تا ۲ هفته طول بکشد.

تا ۷ روز پس از تزریق چربی می‌توانید به فعالیت های روزمره خود برگردید

تزریق چربی جای جوش صورت، علاوه بر اینکه باعث پر کردن فرو رفتگی‌ ها می شود، باعث پر شدن و جوانسازی پوست نیز می شود .

در مواردی که تزریق چربی برای رفع مشکلاتی چون اسکار ها و فرورفتگی‌های پوست ناشی از زخم‌ها و آکنه‌ ها روی می ‌دهد نیاز به مرحله دوم تزریق چربی بیشتر احساس می ‌شود؛ چرا که این مشکلات پوستی معمولاً عمیق هستند و نیاز به دفعات متعدد تزریق چربی دارند تا پوست کاملاً صاف و جوانسازی شود. در بسیاری از افراد اثر تزریق چربی صورت پس از چند ماه کاهش پیدا می ‌کند. مهمترین مزیت زمان ترمیم تزریق چربی صورت این است که موجب می ‌شود اثرات تزریق ماندگارتر شود و انتظارات زیباجو برآورده شود.
نتیجه گیری
تزریق چربی برای جای جوش به عنوان یک روش موثر و طبیعی برای درمان اسکار و جای جوش، نتایج قابل توجهی در بهبود ظاهر پوست و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده ارائه می‌دهد. ماده ی تزریقی در این روش از سلول های چربی بدن خود بیمار تهیه و غنی سازی می شود و علاوه بر ایمنی بسیار بالایی که دارد می تواند جوابگوی نیاز بیمار و جوانسازی پوست باشد. تزریق چربی برای رفع جای جوش، نتایج طبیعی و طولانی مدت را ارائه می دهد و به کاهش حجم و مشکلات بافت پوست مرتبط با اسکار می پردازد. این روش با استفاده از چربی بدن خود فرد، ماندگاری بالا و کاهش خطرات عوارض جانبی همراه است. با توجه به مزایا و نتایج مثبت درمان جای جوش با تزریق چربی، تزریق چربی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که به دنبال بهبود ظاهر پوست خود هستند. اگر قصد تزریق چربی جای جوش را دارید، مهم است که با یک جراح مجرب و با تجربه تزریق چربی به جای جوش صورت مشورت کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه ممکن را دریافت می‌کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465